Klub lékařů Podorlicka

Králický Sněžník

Výrazná , převážně zalesněná horská skupina dosahující 1423 m.n m., třetí nejvyšší pohoří České republiky. Patří k nejzachovalejším horským krajinným celkům, ústřední část je od roku 1990 národní přírodní rezervací. Pod vrcholem pramení řeka Morava.
www.sneznik.cz

Dvoudenní setkání KLP pod Králickým Sněžníkem začala v roce 1994 a konala se dále v letech 1995, 1996, 1997, 2001 a 2003. Všechna setkání se konala na chatě Moravanka a měla podobný průběh. První den (pátek) vždy prezentace farmaceutických firem a odborná temata. Po večeři přátelské posezení s kytarou či hudbou do ranních hodin. Druhý den (sobota) po snídani výšlap na vrchol Kralického Sněžníku. Po obědě na Moravance zakončení.
Přehled setkání od roku 1994 najdete zde.

Králický Sněžník 2003
    V pátek 3.října odpoledne jsme se za počasí, které bylo spíšedušičkové než říjnové , sešli k tradičnímu vyvrcholení turistické sezóny - výstupu na Králický Sněžník. Základním táborem nám byla chata Moravanka v obci Dolní Morava.
    Prim.MUDr.Vítek nám pro osvěžení přednesl přehled a rozdělení antihypertenziv. V diskusi se praktičtí lékaři podělili o své zkušenosti a všichni byli spokojeni . Zástupci firem přednesli své prezentace, podívali jsme se, jak vypadá lymfodrenáž v praxi a šlo se baštit.
    Večerní program doznal drobných změn. Pro únavu přítomných (taky jste v pátek večer po celém týdnu úplně grogy?) jsme zrušili tanec. Špičkovi vytáhli kytary, zapěli jsme hymnu KLP Čížečku čížečku, pozdravili majora Gagarina, nechali zaznít hity 60-tých let a ochutnávali (jak jinak na Moravance) Tramín červený, který je bílý, dokud byl.
    Ráno po snídani vymyslel Honza Špička fintu, díky které jsme letos nedoklopýtali za tmy.
    Nasedli jsme do aut a ušetřili si nudný asfaltový stoupák na parkoviště Pod Klepáčem.
    S nástupem na červenou značku začalo mrholit, pak mžít, pak pršet a nakonec foukat. Na to, jaké bylo počasí , jsme potkávali davy turistů. Dodnes přemýšlím, na kterém oddělení leží borec v červených trenýrkách a nátělníku.
    S rostoucím počtem kilometrů a stoupající nadmořskou výškou se náš balík trhal a trhal, až na mně museli všichni čekat.Děkuju.
    Na vrcholu Králického Sněžníku bylo tak ošklivo, že jsme ihned sestoupili k pramenu Moravy a tam zaslouženě posvačili.Nevěřili byste, jak přišly letohradské škvarkové placky k chuti.
    Tak, jak jsme na začátku nadávali, že je to pořád do kopce, nadávali jsme na zpáteční cestě, že je to pořád z kopce. To nechápu …
    Na konečné autobusu v Dolní Moravě na nás čekaly další vozy, které nás zavezly na zasloužený oběd.
Summary:
Vyjeli jsme ráno v 9.00. Ze sedla Pod Klepáčem jsme šli po červené kolem Zbojnické chaty, dále po hranici na vrchol Králického Sněžníku, kolem pramene Moravy ke Sněžné chatě a po žluté dolů údolím Moravy k Vilemíně. Vrátili jsme se přesně v 15.00. Nikdo nepoužil kyslíkový přístroj.
    Děkujeme MUDr.Špičkovi za organizaci vlastní jeho jménu, firmám za sponzorování a zúčastněným za účast.

Nashledanou na příštím "Kraličáku"!

Řeka Morava
pramení pod vrcholem Králického Sněžníku v nadmořské výšce 1380 m n.m., protéká od severu k jihu celým moravským územím a po 335 km(některé prameny uvádějí až 358 km) toku ústí u Děvína (dnes součást Bratislavy) do Dunaje.

Vrchol
V letech 1895-1894 byla na vrcholu kladskou sekcí Moravskoslezského sudetského horského spolku vybudována 33,5 m vysoká 5-ti patrová kamenná rozhledna. Po druhé světové válce nebyla však udržována a její stav byl tak žalostný, že musela být v roce 1973 zbořena.
Na jihovýchodním úbočí stávala v letech 1912-1971 chata. Do dnešní doby se zachovaly základy a žulová socha slůněte - neoficiální symbol Králického Sněžníku.